Morgentåken ser ut til å vare en stund, men søndagstur må det bli uansett, for jeg har bakt horn med sjokoladefyll til turmat-mmm... Hornene er vanlig bolledeig, fyllet er Sjuves sjokoladefudge som jeg laget her forleden:
4 dl sukker
2 dl kremfløte
200 g sjokolade
2 ss smør
Varm sukker og fløte opp til 115 grader, ta av platen og vent til blandingen har kjølt seg ned til 60-70 grader. Ha oppi sjokolade og smør. Hell blandingen i en smurt, firkantet beholder. La kjølne og kutt i små firkanter. Spis og kos deg! - eller putt i horn som meg ; )
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar